Skip to main content

logo Tergooi logo MSB

Wilt u een afspraak maken?
Bel: 088 753 18 00

Meest gestelde vragen - Algemeen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen voor u als patiënt. Staat uw vraag hier niet bij, neemt u dan contact op met een van onze medewerkers via 088 753 18 00. De Diagnosestudio is elke werkdag geopend van 08:00 tot 16:30 uur.


Waarom ga ik naar de Diagnosestudio?

Bij de Diagnosestudio kunt u terecht na een (snelle) doorverwijzing door uw huisarts. Dit kan zijn voor een beeldvormend onderzoek zoals een röntgenfoto of bijvoorbeeld voor het prikken van bloed.

Welke onderzoeken voert de Diagnosestudio allemaal uit?

U kunt voor veel onderzoeken bij ons terecht. Klik hier voor alle informatie per onderzoek.
Echografie
Röntgenonderzoek
Botdichtheidsmeting (DEXA)
Bloedonderzoek

Kan ik bij de Diagnosestudio ook te onderzoeken materiaal (zoals bijvoorbeeld urine en ontlasting) brengen?

In de Diagnosestudio Weesp is ook een ontvangstpunt gelegen van het Centraal Bacteriologisch en Serologisch Laboratorium (CBSL) en het Pathologie laboratorium voor te onderzoeken materiaal. U dient voor het inleveren van materialen een afspraak te maken (via 088 753 1170).

Wat zijn de openingstijden van de locaties?

De Diagnosestudio in Hilversum is geopend van 08:00 tot 16:45 uur. De Diagnosestudio in Weesp is geopend van 08:00 tot 16:15 uur. RMC Blaricum is geopend van 08.00 tot 16.15 uur. U dient altijd een afspraak te maken.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Na een verwijzing van uw huisarts kunt u contact opnemen met ons via telefoonnummer 088 753 18 00.

Hoe kan ik een afspraak verzetten?

Als u een afspraak heeft gemaakt die u wilt verzetten, kunt u contact opnemen met ons via 088 753 18 00.

Moet ik een afspraak maken voor bloedafname?

Ja, voor bloedafname dient u een afspraak te maken. Afspraaktijden zijn tussen 08:00 en 11:30 uur.

Bloedafname in de Diagnosestudio Hilversum is niet meer mogelijk, u bent hiervoor welkom in Tergooi Hilversum.

Hoe en wanneer krijg ik de uitslag van het onderzoek?

De uitslag van de onderzoeken zijn binnen 24 uur al bekend. We sturen deze direct door naar uw huisarts die de uitslag met u bespreekt.

Kan ik zelf telefonisch de uitslag van een onderzoek bij de Diagnosestudio opvragen?

Wij mogen vanuit privacyoverwegingen (wet op de privacy) uitslagen nooit telefonisch doorgeven. U kunt hiervoor contact opnemen met uw huisarts.

Wat gebeurt er als ik niet verzekerd ben of ik woon in het buitenland?

Als u niet verzekerd bent of als u in het buitenland woont, gelden ook de maximum NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) tarieven. In dat geval ontvangt u na uw bezoek aan de Diagnosestudio van ons een factuur ter betaling.

Hoort de Trombosedienst ook bij de Diagnosestudio?

Nee, de Trombosedienst is een andere organisatie. Het telefoonnummer is 035 685 42 50.

Waar kan ik terecht met mijn klachten?

Heeft u een klacht na een bezoek aan de Diagnosestudio dan kunt u contact opnemen met ons via 088 753 18 00.